NAV Klageinstans

Denne siden og de ulike fanene under viser informasjon om denne enheten og data tilknyttet denne enheten fra Forvaltningsdatabasen. Forvaltningsdatabasen er en grundig og detaljert kartlegging av organisering og endring av den norske statsforvaltningen fra 1947 - d.d. Fanen "Lenker" inneholder eventuelle lenker til eksterne ressurser.

Denne siden viser endringshistorien til denne enheten.

01.01.2008* Ny via omorganisering

Navn: NAV Klageinstans
Kort navn: NAV Klageinstans
Tilknytningsform: Andre ordinære forvaltningsorgan
COFOG: 10 Sosial beskyttelse
Tilhører gruppe : NAV - Spesialenheter
Type enhet: Gruppe
Lokalisering: -1

NAV Klageinstans
NAV Klageinstans har ansvaret for behandlingen av klager over vedtak gjort av Arbeids- og velferdsetatens førstelinje. NAV klageinstans har også ansvar for faglig veiledning og kvalitetsutviklingstiltak innad i etaten, samt for å bistå med faglig utviklingsarbeide på etatens arbeidsområder. Området er pr 2012 organisert i seks regioner.

Merk

* = Dato merket med asterisk (*), betyr at tidspunkt ikke er bekreftet.